P.G. CROSS Sp. z o.o., ul. Chropaczowska 11, 41-500 Chorzów z siedzibą w Chorzowie, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Katowicach pod numerem KRS 0000176228, o kapitale zakładowym w wysokości 50.000,00 zł, zidentyfikowaną dla celów podatkowych pod numerem: NIP 627 10 78 572, reprezentowaną przez: członka Zarządu- Romuald Palma zwaną dalej „Dostawcą”.
Określenie używanych nazw:
Dostawca P.G. CROSS Sp. z o. o.
Odbiorca Przedsiębiorca, klient odbierający towar
Postanowienia ogólne:
- Dostawca jest producentem wyrobów z pianki poliuretanowej (pianki PUR) zwanej w dalszej treści towarem lub towarami.
- Odbiorca oświadcza, że zna parametry i właściwości towaru produkowanego przez Dostawcę i akceptuje jego jakość.
- Dostawca zobowiązuje się w sposób ciągły (przy zawarciu umowy) dostarczać zamawiane przez Odbiorcę towary z aktualnej oferty Dostawcy, w ramach ilości określonych w zamówieniach okresowych Odbiorcy.
- Niniejsze warunki sprzedaży określają wzajemne prawa i obowiązki stron w zakresie dostawy lub sprzedaży towarów przez Dostawcę na zamówienie Odbiorcy, w tym zasady płatności i rozliczeń z tytułu tych dostaw.
- Dostawca będzie na zamówienie Odbiorcy sprzedawać mu towary w ilości wynikającej każdorazowo z przyjętego przez Dostawcę zamówienia jednostkowego Odbiorcy, obejmującego określenie: asortymentu, ilości, oczekiwanego terminu dostawy, miejsca i formuły dostawy. Zamówienia składane będą z przynajmniej 6-cio dniowym wyprzedzeniem (liczą się dni robocze).
- W braku odmiennego powiadomienia Dostawcy złożonego w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania zamówienia, przyjmuje się iż Dostawca milcząco potwierdził zamówienie (przyjął je do realizacji). Zamówienia Odbiorcy potwierdzone przez Dostawcę wiążą strony.
- W przypadku braku zdolności realizacji zamówienia złożonego przez Odbiorcę, Dostawca poinformuje o tym Odbiorcę w terminie 2 dni roboczych od otrzymania zamówienia, wskazując jednocześnie propozycję zmiany terminu realizacji zamówienia. Jeżeli w ciągu 2 dni roboczych od otrzymania przez Odbiorcę powyższej informacji Odbiorca nie sprzeciwi się zmianie terminu, strony wiąże zamówienie z terminem realizacji wskazanym przez Dostawcę.
Warunki Zamówienia :
- Zamówienia (odpowiednio: potwierdzenia i inne zawiadomienia) będą składane przez strony z wykorzystaniem jednego z następujących środków przekazu informacji:
-
- E-mailem
- Telefonicznie
- Osobiście
przy czym zamówienia składane telefonicznie muszą być potwierdzane nie później niż następnego dnia roboczego za pomocą poczty elektronicznej ze strony Odbiorcy (zamawiającego) na adres cross@cross.com.pl lub zamówienia@cross.com.pl pozostała korespondencja na adres: cross@cross.com.pl ze strony Dostawcy na wskazany przez Odbiorcę adres.
- Dostawca może odmówić przyjęcia zamówienia do realizacji z uwagi na niezgodność treści zamówienia z postanowieniami niniejszej umowy ramowej (w tym jej załączników i ewentualnych aneksów), bądź istotną zmianę w stosunku do uprzednio deklarowanych przez Odbiorcę prognoz ilościowych.
- Strony dopuszczają maksymalne odchylenia czasowe w realizacji potwierdzonych przez Dostawcę zamówień na poziomie 24 godzin.
- Za dostarczone towary Odbiorca zobowiązany jest uiszczać cenę zgodną z obowiązującym u Dostawcy cennikiem towarów.
- Dostawca zastrzega sobie prawo zmiany cennika w przypadku wzrostu kosztów wytwarzania towarów, w tym zmian cen materiałów lub specjalnych wymagań jakościowych ze strony Odbiorcy. Zmiana cennika Dostawcy nie powoduje konieczności zmiany niniejszej umowy.
- Dostawca zobowiązuje się informować Odbiorcę, z co najmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem o zmianie cennika oferowanych przez siebie produktów, przesyłając nowy cennik. Odbiorca może sprzeciwić się zmianie cennika w terminie 7 dni od dnia otrzymania nowego cennika. W takim wypadku umowa ulega rozwiązaniu z upływem miesiąca licząc od otrzymania przez Odbiorcę nowego cennika, chyba że do tego dnia strony uzgodnią odrębnie nowy cennik.
- Zapłata za dostarczone przez Dostawcę towary, następować będzie, na podstawie faktur wystawionych przez Dostawcę wraz z dostawą każdej partii towaru,
- Zapłata należności dokonywana będzie na rachunek bankowy Dostawcy w BZ WBK o/Pleszew nr 94 1090 1131 0000 0000 1303 3122
Jednocześnie ustala się, iż za dzień zapłaty uznaje się dzień uznania rachunku bankowego Dostawcy.
- W przypadku opóźnienia w zapłacie za towar wcześniej dostarczony, Dostawca uprawniony jest wstrzymać realizację kolejnych dostaw, choćby już przyjętych do realizacji, do czasu uregulowania zaległości. Dostawca uprawniony jest także wstrzymać realizację dostaw kolejnych partii towaru w przypadku przekroczenia przyznanego przez Dostawcę Odbiorcy limitu kredytu kupieckiego
Warunki Reklamacji:
- Sprawdzenie towaru pod względem ilościowym odbywać się będzie przy wydaniu i przyjęciu towaru, w miejscu jego wydania, przy udziale przedstawiciela Dostawcy i Odbiorcy (przy czym za takowego uważany może być także przewoźnik, w odniesieniu do strony, na której zlecenie działa).
- Braki ilościowe towarów oraz widoczne ich wady powinny być określone w dowodzie wydania, liście przewozowym bądź innym dokumencie potwierdzającym przekazanie towaru, pod rygorem utraty prawa dochodzenia roszczeń z tytułu tych braków.
- Reklamacje jakościowe muszą być zgłaszane nie później niż w terminie 7dni roboczych od odbioru towaru, pod rygorem prawa dochodzenia roszczeń z tytułu zaistnienia w/w braków jakościowych.
- Reklamacje z tytułu wad ukrytych, tj. wad których odbiorca nie mógł wykryć w chwili wydania towaru, muszą być zgłoszone Dostawcy w ciągu 7 dni roboczych od momentu ich wykrycia, pod rygorem utraty prawa dochodzenia roszczeń z tytułu zaistnienia w/w wad.
- Reklamacja powinna być dokonana w formie pisemnej i powinna zawierać :
– datę i numer faktury VAT dokumentującej dostawę wadliwego towaru,
– przyczynę reklamacji,
– odpisy dokumentów wydania i przewozu towaru,
– inne dokumenty, jeżeli ich żądanie przez Dostawcę będzie uzasadnione ze względu na charakter reklamacji.
- W wypadku zgłoszenia wad towaru, Odbiorca zobowiązany jest umożliwić Dostawcy sprawdzenie i zbadanie reklamowanego towaru u Odbiorcy, a w razie potrzeby udostępnić próbkę reklamowanego towaru celem poddania jej stosownym badaniom. W przypadku gdy reklamacja okaże się nieuzasadniona Dostawca uprawniony jest obciążyć Odbiorcę udokumentowanymi i poniesionymi kosztami postępowania reklamacyjnego, w tym kosztami dojazdu do Odbiorcy i badania towaru.
- Odbiorca uprawniony jest żądać od Dostawcy wymiany wadliwego towaru (niezgodnego z umową) na towar wolny od wad, bądź też żądać zwrotu ceny wadliwego i zwróconego towaru. Koszty dostawy jak i odbioru zwróconego wadliwego towaru ponosi Dostawca. Powyższe wyczerpująco określa odpowiedzialność Dostawcy z tytułu wad towarów.
- Wadliwy towar Odbiorca może zwrócić Dostawcy przy najbliższej dostawie. Rozliczenie kosztów wyselekcjonowanego, bądź w całości wadliwego towaru do Dostawcy następuje w ciągu 7 dni od potwierdzenia istnienia stwierdzonych wad (faktura korygująca).
- Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie i utracone korzyści, chyba że wynikają one z winy umyślnej.
Uwagi dodatkowe:
Żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe wskutek działania siły wyższej. Strony ustalają, że do „siły wyższej” zalicza się zdarzenia, którym strony nie były w stanie zapobiec przy zachowaniu najwyższej staranności, a w szczególności: wojny, strajki, klęski żywiołowe, nagłe poważne awarie przemysłowe i technologiczne, wstrzymanie dostaw energii, zarządzenia władz krajowych oraz samorządowych uniemożliwiające realizację przedmiotu umowy. W przypadku zaistnienia zdarzeń, o których mowa powyżej, strona nimi dotknięta zobowiązana jest do niezwłocznego zawiadomienia drugiej strony o tym fakcie.